Blue Flower

Aktualności

Dzieci w wieku przedszkolnym oglądające książkę. Po lewej stronie logo Ministerstwa Edukacji Narodowej i TVP 2 na białym tle. Pod logo napis na pomarańczowym tle: „Wesoła Nauka” w TVP2 – pasmo dla najmłodszych.

Informujemy, że od 30 marca, każdego dnia od poniedziałku do piątku, po zakończeniu programu „Pytanie na śniadanie”, po godz. 11:05 na antenie TVP2 emitowany jest nowy cykl edukacyjny. Jest on skierowany do przedszkolaków i dzieci z klas I-III szkoły podstawowej, a także ich rodziców i nauczycieli.

Program „Wesoła Nauka”

Wesoła Nauka” to trwające po 30 minut pasjonujące zajęcia dla najmłodszych. Prowadzący Robert El Gendy wraz z nauczycielami, rodzicami, youtuberami i gwiazdami telewizji poprowadzą dzieci przez fascynujący świat nauki. Zobaczymy zaskakujące eksperymenty i intrygujące doświadczenia naukowe, a także kreatywne gry i zabawy. Nie zabraknie zajęć sportowych, prac twórczych i muzyki z największymi gwiazdami w roli domowych nauczycieli.

Program „Wielkie Dzieła Małych Rąk”

Wielkie Dzieła Małych Rąk” to magazyn tworzony we współpracy z ekspertami Ministerstwa Edukacji Narodowej. Realizuje on podstawę programową i wykorzystuje materiały edukacyjne opracowane przez ministerstwo. To nowatorskie podejście do edukacji obejmujące takie dziedziny jak: matematyka, język polski, przyroda, języki obce, a także zajęcia ruchowe i naukę przez zabawę. Prowadzącą i autorką programu jest ekspert MEN ds. edukacji dzieci młodszych, Dorota Dziamska.


 

Od dzisiaj rozpoczynamy cykl pt. “Jak nasze Przedszkolaki efektywnie spędzają czas w domu”. Dziękujenmy za  nadesłane zdjęcia i zachęcamy rodziców do pochwalenia się w jaki sposób ich dziecko spędza czas podczas domowej kwarantanny. 

Mamy pierwsze sposoby na pokonanie domowej nudy:

                                                     Jasiu i Oliwcia

 

                                                           Michasia

 


 

Znalezione obrazy dla zapytania: dzieci w domu rysunek

Drodzy Rodzice.
W związku z kwarantanną domową i organizacją czasu wolnego Waszych dzieci jesteśmy bardzo ciekawi jak sobie radzicie. Może któryś z rodziców chciałby pochwalić się w jaki sposób jego dziecko spędza czas, czy wykorzystujecie u siebie przesyłane przez nas pomysły?

Zachęcamy Rodziców do przesyłania zdjęć, na których pochwalicie się pomysłami na pokonanie domowej nudy Waszej pociechy pod hasłem “Jak nasze Przedszkolaki efektywnie spędzają czas w domu” na pocztę przedszkolną Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..
Postaramy się zamieszczać nadesłane zdjęcia na naszej stronie internetowej.
Być może zainspirują Was do różnych innych ciekawych zajęć?


 



Decyzją Ministra Edukacji Narodowej i rządu od 25 marca 2020 r. do 10 kwietnia 2020 r. będą obowiązywały nowe przepisy, dzięki którym możliwe będzie prowadzenie kształcenia na odległość w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół i placówek oświatowych w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID- 19. W przypadku m.in. przedszkoli nauczyciel ma obowiązek poinformowania rodziców o dostępnych materiałach, a także możliwych sposobach i formach ich realizacji przez dziecko w domu. 

Do 10 kwietnia Przedszkole będzie zamknięte. Prosimy zatem o kontynuację kwarantanny, tak aby dzieci nie wychodziły z domów, nie miały kontaktu z innymi, szczególnie w sklepach na placach zabaw, w parkach i innych miejscach skupisk. Przypominamy, że za pomocą komunikatora iprzedszkole, tak jak robiliśmy do tej pory, będą zamieszczane propozycje aktywności, które stanowią formę realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Zapraszamy również do skorzystania z propozycji zajęć i zabaw zamieszczonych na naszej stronie internetowej. W miarę pojawiania się w internecie ciekawych propozycji, będziemy nadal zamieszczać źródła z których Dzieci z pomocą Rodziców będą mogły korzystać.        


 

zabawa rodzina z dziecko

Drodzy Rodzice i Dzieci
Za pomocą platformy iprzedszkole codziennie otrzymujecie propozycje zabaw i zajęć dla dzieci w poszczególnych grupach.

Specjalnie z myślą o Was poniżej proponujemy garść podpowiedzi jak jeszcze pożytecznie i ciekawie spędzać czas z dzieckiem w domu.
 

"DZIECI UCZĄ RODZICÓW W DOMU" – INICJATYWA CENTRUM ROZWOJU LOKALNEGO

W odpowiedzi na zaistniałą sytuację, ale także na apel Ministra Edukacji Narodowej, a przy tym chcąc zachęcić dzieci do przebywania w domu i naukę;  na stronie CRL będą udostępniane serie pakietów materiałów dydaktycznych do wspólnej domowej nauki rodziców i dzieci.
W ramach akcji „Dzieci uczą rodziców w domu” w środy i piątki na stronie internetowej 
www.crl.org.pl będą ukazywać się materiały do pobrania całkowicie za darmo. Zamieszczane lekcje obejmują tematykę zdrowego bezpieczeństwa, zdrowego trybu życia, promocji sportu, ekologii czy historii. Liczba lekcji będzie zależna od rozwoju sytuacji i ewentualnej decyzji co do wydłużenia okresu zamknięcia placówek.
Zapraszamy do pobrania pierwszego pakietu materiałów pn. „Jestem bezpiecznym uczeniem, jestem bezpiecznym przedszkolakiem” przygotowanych w ramach inicjatywy „Dzieci uczą rodziców w domu”. W paczce znajduje się prezentacja multimedialna oraz 4 zadania do wykonania.
https://crl.org.pl/2020/03/12/dzieci-ucza-rodzicow-w-domu/?fbclid=IwAR3RdejZoAJoXWTwMfO09fxCNJIkA1mhhHBBU2LNrXJQ7Mcn1EMOFsMBjHc


UCZYMY DZIECI PROGRAMOWAĆ - PROPOZYCJE ZABAW Z ELEMENTAMI KODOWANIA

Koduj z nami to cykl spotkań, w których Anna Świć i Rafał Mitkowski pokażą propozycje zabaw z elementami kodowania dla najmłodszych. Nauka programowania dla dzieci to przede wszystkim możliwość rozwoju własnej kreatywności, nauki analitycznego myślenia. Programowania można uczyć odpowiedzialnie, wplatając je do codziennych aktywności dydaktycznych, niezależnie od realizowanych aktualnie treści.
http://bit.ly/KodujZNamiZadanie01


PASMO EDUKACYJNE ABC

Od poniedziałku tego tygodnia kanał TVP ABC w godzinach 8:00-13:00 emituje codzienne, edukacyjne pasmo dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym. Programy te nie są przerywane reklamami. Wśród wielu propozycji jest m.in. codzienny program „Al-chemik”, który w przystępny sposób wyjaśnia zjawiska chemiczne i fizyczne oraz „Zaczarowany świat”, zajmujący się trudnymi pojęciami związanymi ze sztuką, teatrem  i muzyką. TVP ABC ma w swojej ofercie również takie programy jak: magazyn ciekawostkowy „Teleranek”, audycję o zwierzętach „Zagadki zwierzogromadki”, program promujący czytanie książek „Zwierzaki czytaki” oraz serwis informacyjny dla najmłodszych „Studio ABC”.

BAJKOWISKO

Bajkowisko to kanał dla Twojego dziecka! Bajkowisko.pl to słuchowiska i bajki dla dzieci po polsku. Popularne i tradycyjne bajki w nowej odsłonie wraz z ciekawymi i kolorowymi ilustracjami są świetnym rozwiązaniem dla Twojego dziecka na spędzanie czasu. Bajkowisko.pl rozwija wyobraźnie Twojego dziecka, bawi i edukuje! To świetny sposób by skupić uwagę  najmłodszych i maluchów na treści. Dzieci uwielbiają Bajkowisko! Znajdziecie tutaj mnóstwo bajek - słuchowisk dla dzieci.  
https://www.youtube.com/channel/UCfNFD9kA84WtfckM0O7ftUg/featured

POLSKIE RADIO DZIECIOM

Polskie Radio Dzieciom, to całodobowa stacja radiowa. To przestrzeń dla dzieci i dorosłych. Od 7.00 prezentowane jest pasmo dla dzieci, a od 21.00 dla dorosłych. W ramówce stacji znajdują się audycje edukacyjne, naukowe i rozrywkowe rozwijające wyobraźnię i budujące kreatywność dzieci. Pasmo wieczorne, kierowane do dorosłych do osób dorosłych to kompendium wiedzy w zakresie wychowania, rozwoju, kultury i sztuki. Diennikarze Polskiego Radia Dzieciom starają się być wszędzie tam, gdzie dzieje się coś interesującego i wartościowego dla najmłodszych. Duży nacisk stawiany jest na realizowanie misji edukacyjnej i przestrzegania poprawności językowej. Poprzez audycje pełne dźwięków program ten wpływa na rozwój wyobraźni i buduje w dziecku kreatywność. Audycje wspomagają proces edukacji dzieci, odnosząc się bezpośrednio, ale również pośrednio do programu nauczania, rozszerzając zakres zdobywanej wiedzy. Polskie Radio Dzieciom dba o kulturę przekazu i sposób bycia. Biorąc pod uwagę fakt, iż radio towarzyszy nam na każdym kroku (samochód/ przedszkole/ praca), jest to ogromny potencjał do kształtowania postaw i przekazywania wartości, które są bezcenne, zwłaszcza dla dzieci.
https://www.polskieradio.pl/18,Polskie-Radio-Dzieciom

KANAŁ DLA DZIECI - LULEK.TV

Jesteśmy bajkową stacją dla dzieci. Gwiazdami na naszym kanale są Rózia, Lulek, ich dziadek, smoki, krasnal Tadzio oraz, ostatnio, niekwestionowany numer 1 - misio Mniammniam. Znajdziesz u nas nie tylko popularne piosenki, ale także nowe kompozycje ze specjalnie napisanymi tekstami. Ich popularność cieszy nas najbardziej, są najbliższe naszym sercom. Dziękujemy bardzo za Wasze wsparcie i te miliony odsłon, które zaskakują nas każdego dnia!!! Lulek.tv to nie tylko piosenki, ale także przeróżne filmy edukacyjne, dzięki którym dzieci mogą poznawać kształty, pierwsze słowa w języku angielskim,  dni tygodnia, miesiąca, pory roku, czy numery alarmowe. Jest tu też seria z Tadziem, który uczy rysować. W Lulandii można się również pobawić na www.lulek.tv, jest tam także telewizja dla dzieci www.lulek.tv/vod. Zapraszamy serdecznie! 
https://www.youtube.com/user/tadted1/featured

MUZYKALNA SOWA - ZABAWY MUZYCZNE 

Kanał muzykalnasowa.pl! to miejsce gdzie znajdują się propozycje zabaw muzycznych dla dzieci w różnych odsłonach. Kanał jest skierowany zarówno do pedagogów pracujących w przedszkolach i żłobkach jak i rodziców przedszkolaków. 
https://www.youtube.com/channel/UCMcOFw0an9id68IixeyNbMA/videos

NAUKA I EKSPERYMENTY

Nakanale znajdują się proste eksperymenty i doświadczenia z Fizyki, Chemii, Astronomii i Biologii, które można wykonać samodzielnie w domu. Pozwolą one w prosty sposób wykorzystać rzeczy codziennego użytku do zrozumienia otaczającego świata.
https://www.youtube.com/channel/UCivl5zIV2f3p0MQ373Fo7Vw/featured 


DZIECI TRENUJĄ W DOMU

Dbając o prawidłowy rozwój fizyczny dzieci proponujemy
- cykl materiałów związanych z aktywnością sportową w domu
.
https://www.facebook.com/pg/KidsAndSport/videos/?ref=page_internal

- Zabawy naśladowcze z wykorzystaniem koła losującego.
https://damianrudnik.com/wychowanie-fizyczne-w-domu-zagraj-w-gre-przedszkole/?fbclid=IwAR10mOBe0o2zhFZzz9qnjXvGXoIIYDtBGkowRFB0op4ppjEsSOy0nyg6_-Y

 
DZIECI ROZWIJAJA SPRAWNOŚĆ MANUALNĄ, SPOSTRZEGAWCZOŚĆ I KREATYWNOŚĆ

Duży katalog darmowych kolorowanek, kart pracy, edukacyjnych arkuszy ćwiczeń do wydrukowaniai , propozycje rękodzieła i kreatywnych zajęć dla dzieci.
http://www.kidipage.com/pl/index.html

PAPIEROWE OZDOBY

- Origami z papieru - Motyl  https://www.youtube.com/watch?v=glprCZujOeY
- Zając z papierowej dłoni https://www.youtube.com/watch?v=A8agxSu4hNs
- Wesoła gasienica z papieru https://www.youtube.com/watch?v=z_hBLxksYeE

 ZABAWY SENSORYCZNE DLA DZIECI

- Zajęcia sensoryczne z użyciem farb i folii https://www.youtube.com/watch?v=cB7wW0lJENw
- Woreczki sensoryczne dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=gbIQwBK1mR8&list=RDCMUCg1LwcCQCl1C6nJe7VCYmFQ&start_radio=1&t=55
- Sensoryczna zabawa – piana https://www.youtube.com/watch?v=LX4lJKMKs_0

 

Propozycja nauki rymowanki dla dzieci utrwalajacej procedurę dokładnego mycia małych rączek

 

 

Poniżej w linku idealny sposób aby nauczyć dziecko (oraz samemu poeksperymentować) jak prawidłowo i dokładnie myć ręce a przy tym super się bawic.

Potrzebne będą gumowe rękawiczki i ciemna farba.

https://www.facebook.com/Freddy.unmsm/posts/10222382067045015


 



W drugiej połowie miesiąca lutego i w pierwszej połowie miesiąca marca
dzieci z gr VI przystąpiły do realizacji X edycji etapu ZIMA-projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” organizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska pod honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Duda.

Dzieci zgodnie z obowiązującym regulaminem projektu wybrały dla siebie nazwę „ Ufoludki” i wykonały następujące zadania:

ZADANIE 1. DOBRE I ZŁE SKŁADNIKI W NASZYM POŻYWIENIU.
ZADANIE 2.KONKURS: TURNIEJ WIEDZY: DOBRE I ZŁE SKŁADNIKI POŻYWIENIA
ZADANIE 3:PIJMYWODĘ–NA ZDROWIE!

ZADANIE4. ZAPROJEKTUJ WODOLUBKA
ZADANIE 5. FORUM: RODZICE CZYTAJĄ ETYKIETY
ZADANIE 6. PROMOCJA ZDOBYTEJ WIEDZY I PODJĘTYCH DZIAŁAŃ

Podczas tej edycji dzieci zdobyły nową wiedzę. Przyszedł czas, żeby podzielić się nią z innymi . A więc białko, dobry cukier, zły cukier, dobry tłuszcz , zły tłuszcz, składniki mineralne, witaminy  znajdujące się w produktach żywnościowych sprawiają,  że jedzenie służy naszemu zdrowiu, bądź też nie . Składniki te pełnią rolę budulcową lub dają nam energię. Aby poznać i utrwalić w  jakich produktach znajduje się te składniki dzieci nauczono dodatkowo: wiersza „ Dla każdego coś zdrowego” S. Kraszewskiego oraz piosenkę „Piosenka  o niezdrowym jedzeniu”. Dzieci zgodziły się z wytycznymi: Unikamy słodyczy, fast-foodów. Zjadamy  różnorodne pożywienie bogate w białka, dobre cukry i tłuszcze oraz składniki mineralne i witaminy. Jemy  owoce i warzywa. Przeprowadzono turniej wiedzy, który wyłonił ekspertów do spraw dobrych i złych składników pożywienia. W związku  z powyższym podzielono dzieci- Ufoludki na 4 grupy. Każdej grupie rozdano zestaw trzech  liter A, B i C. Odczytywano pytania na głos oraz podano  grupom czas na zastanowienie. Następnie każda grupa wskazywała prawidłową odpowiedź poprzez podniesienie odpowiedniej litery. Okazało się, że wszystkie grupy dzieci- Ufoludki, udzieliły taką sama liczbę prawidłowych odpowiedzi. ramach nagrody dzieci otrzymały pamiątkowe medale. Dużym zainteresowaniem cieszyły się eksperymenty takie jak: Czy rośliny piją wodę? Czy każda woda nadaje się do picia? Jak powstaje woda gazowana? Celem tych eksperymentów było przekazanie dzieciom wiedzy na temat znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin, Uświadomienie dzieciom jak ważne jest picie wody.

Kolejne zadanie realizowanego projektu polegało na wymyśleniu i przedstawieniu przez dzieci maskotki bądź portretu WODOLUBKA.  Wodolubek, jak sama nazwa podpowiada, to postać, co o zdrowie swoje dba i wodę pije co dnia. Przeprowadzono dwa zajęcia . Na jednym zajęciu dzieci rysowały portret Wodolubka i wypowiadały się na jego temat; „ Dlaczego tak wygląda” i „ Dlaczego pije wodę”. Wszystkie portrety Wodolubka zostały wyeksponowane na tablicy w szatni by mogli oglądać je inne dzieci i ich rodzice i w ten sposób zachęcić do picia wody. Na drugim zajęciu  dzieci według własnych pomysłów projektowały Wodolubka z balonów, sznurków, włóczki , kubków , słomek itp.

Piąte zadanie projektu to zadanie  dla rodziców. Celem tego zadania było  przekazanie rodzicom tej samej porcji wiedzy, którą zdobyły ich dzieci podczas realizacji zadań  w projekcie „Zdrowo jem, więcej wiem”. W związku z tym przygotowano materiały edukacyjne – ulotki -„Jak czytać etykiety? które rozdawano rodzicom podczas wybierania dziecka z przedszkola.

Szóste zadanie polegało na PROMOCJI PODJĘTYCH DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU. W związku z powyższym przygotowano kolorowe litery z których dzieci utworzyły hasło „ Zdrowo jem więcej wiem” . Z wierszem, piosenką, ilustracjami i hasłem dzieci wędrowały po poszczególnych grupach dzieci i promowały  w ten sposób wiedzę na temat dobrych i złych składników pożywienia oraz picia wody .Wszystkie dzieci były zadowolone ze spotkania i zaciekawione przekazywanymi treściami z zakresu realizowanego projektu„ Zdrowo jem, więcej wiem”.

Szkoda tylko, że nie możemy zapoznać wszystkich z galerią zdjęć w liczbie 46 i 2 filmikami, które zrobiono podczas realizacji projektu i wraz z raportem przesłano do oceny do organizatora czyli Fundacji Banku Ochrony Środowiska .

Mamy nadzieję, że przekazane treści pozostaną na stałe w dzieciach. Dziękujemy również rodzicom za współpracę w realizacji w/w projektu, bowiem praca domowa zadawana dzieciom była rzetelnie wykonana przez dzieci i zwracana do przedszkola – a to duuuuuuża zasługa rodziców.


 

Znalezione obrazy dla zapytania: zawieszenie zajęć

Informujemy, że od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

Drodzy Rodzice! Darzymy Was ogromnym zaufaniem i wiemy, że doskonale potraficie bawić się z własnymi dziećmi, a także kreatywnie zorganizować im czas!  Możecie jednak skorzystać z naszych pomysłów. W tym trudnym dla wszystkich okresie nauczyciele naszego przedszkola będą pozostawali w stanie gotowości do pracy i prowadzili pracę zdalną - tj. wysyłali propozycję zajęć i zabaw dla rodziców zgodnie z przerabaną tematyką oraz  ciekawe linki do programów edukacyjnych poprzez platformę iprzedszkole. Prosimy codziennie sprawdzać informacje w zakładce Panel Rodzica -Tablica ogłoszeń. 


 

9 marca odbył się VII Międzyprzedszkolny Konkurs Układania Puzzli pod hasłem „W całość mnie złóż i już” którego organizatorem jest Publiczne Przedszkole Nr 2. Do konkursu zostało zaproszonych 12 dzieci z trzech publicznych przedszkoli z terenu miasta i gminy Sędziszów Młp. Konkurs przeznaczony był dla dzieci w trzech kategoriach wiekowych: czterolatki, pięciolatki, sześciolatki i składał się z dwóch etapów. W każdym z nich dzieci układały puzzle na czas. Celem spotkania była popularyzacja układania puzzli jako ciekawej formy spędzania czasu wolnego przez dzieci, rozwijanie spostrzegawczości, koncentracji i cierpliwości a przede wszystkim wiary we własne możliwości. Wszyscy uczestnicy konkursu dzielnie walczyli układając puzzle, a w przerwach pomiędzy poszczególnymi etapami kolorowały mandale oraz degustowały owoce i słodkości. Na koniec odbyło się ogłoszenie wyników. Wszystkie dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy i nagrody rzeczowe. Dziękujemy dzieciom za udział w konkursie, rodzicom za przybycie i serdecznie zachęcamy do edycji w kolejnych latach.

Dobrą okazją do propagowania czytelnictwa wśród najmłodszych jest oczywiście wizyta w bibliotece, dlatego też dzieci z grupy VI 9 marca postanowiły ją odwiedzić w pobliskiej SZzkole Podstawowej nr 3 w Sędziszowie Małopolskim. Dla wielu przedszkolaków, była to pierwsza wizyta. Dzieci przybyły do biblioteki szkolnej, aby uczestniczyć w zajęciach związanych z książką i biblioteką, poszerzyć swoją wiedzę o pracy w tym miejscu oraz rozbudzić własne zainteresowania czytelnicze. Zajęcia przeprowadziła pracująca w bibliotece pani Urszula Więcek, która w ciekawy i przystępny sposób opowiadała o bibliotece oraz o zbiorach znajdujących się na półkach. Dzieci zostały zapoznane ze sposobem wypożyczania książek i korzystania z księgozbioru dostępnego w bibliotece. Dowiedziały się również jaka książka ma najmniej kartek a jaka najwięcej , jaka jest liczba wszystkich książek i jak należy zachowywać się w bibliotece.  Naszym przedszkolakom bardzo spodobały się kolorowe i bogato ilustrowane książki, dlatego też z wielką uwagą wysłuchały fragmentu jednej z nich „Ciekawe co będzie jutro?” R. Piątkowskiej .Na zakończenie spotkania każde dziecko otrzymało na pamiątkę spotkania kolorową zakładkę. Serdecznie dziękujemy Pani Urszuli Więcek za przekazanie dzieciom cennej wiedzy i rozbudzenie potrzeby czytania oraz poznawania nowych bohaterów książkowych. Mamy nadzieję, że niedługo znów ją odwiedzą, ale już jako uczniowie szkoły.


 

5 marca po raz kolejny dzieci z grupy VI gościły rodzica, który zechciał opowiedzieć o swoim zawodzie ramach preorientacji zawodowej . Tym razem była to mama Michała pani dr Anna Stawarz –nauczyciel historii i geografii pracujący w Zespole Szkół Technicznych im. prof. Karola Olszewskiego w Sędziszowie Małopolskim oraz nauczyciel akademicki pracujący w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania - WSIiZ w Rzeszowie. Na początku spotkania pani Ania powiedziała dzieciom, że aby zostać nauczycielem trzeba się dużo i długo uczyć, że zawód nauczyciela to bardzo odpowiedzialny zawód, gdyż podejmuje się on edukacji dużej liczby dzieci i młodzieży i musi to robić zgodnie z ustalonymi przez ministerstwo wytycznymi oraz podstawami programowymi. Zawód nauczyciela wiąże się też z ciągłym używaniem głosu, z przekazaniem materiału z danego przedmiotu w taki sposób, by był on zrozumiały dla każdego ucznia. Musi więc on wykazać się ogromną cierpliwością, konsekwencją. Ponadto obowiązkiem nauczyciela jest ciągłe kontrolowanie postępów swoich podopiecznych w nauce. Następnie pani Ania pokazała dzieciom dziennik lekcyjny, w którym nauczyciele dawniej wpisywali tematy lekcji, oceny i obecność uczniów. Obecnie obowiązuje dziennik elektroniczny. Dużym zainteresowanie dzieci cieszyły się podręczniki oraz karty pracy dla uczniów z historii i geografii, a także globus indukcyjny, na którym dzieci mogły kolorową kreda rysować kontynenty i oceany. Na koniec dzieci poprosiły panią Anię o przeczytanie fragmentu ich obecnie ulubionej książki czyli „ Magicznego drzewa” oraz podziękowały piosenką za przybliżenie specyfiki wykonywanego przez siebie zawodu oraz ścieżki edukacyjnej, która prowadzi do jego wykonywania.