Blue Flower

Aktualności



W drugiej połowie miesiąca lutego i w pierwszej połowie miesiąca marca
dzieci z gr VI przystąpiły do realizacji X edycji etapu ZIMA-projektu „Zdrowo jem, więcej wiem” organizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska pod honorowym patronatem Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Duda.

Dzieci zgodnie z obowiązującym regulaminem projektu wybrały dla siebie nazwę „ Ufoludki” i wykonały następujące zadania:

ZADANIE 1. DOBRE I ZŁE SKŁADNIKI W NASZYM POŻYWIENIU.
ZADANIE 2.KONKURS: TURNIEJ WIEDZY: DOBRE I ZŁE SKŁADNIKI POŻYWIENIA
ZADANIE 3:PIJMYWODĘ–NA ZDROWIE!

ZADANIE4. ZAPROJEKTUJ WODOLUBKA
ZADANIE 5. FORUM: RODZICE CZYTAJĄ ETYKIETY
ZADANIE 6. PROMOCJA ZDOBYTEJ WIEDZY I PODJĘTYCH DZIAŁAŃ

Podczas tej edycji dzieci zdobyły nową wiedzę. Przyszedł czas, żeby podzielić się nią z innymi . A więc białko, dobry cukier, zły cukier, dobry tłuszcz , zły tłuszcz, składniki mineralne, witaminy  znajdujące się w produktach żywnościowych sprawiają,  że jedzenie służy naszemu zdrowiu, bądź też nie . Składniki te pełnią rolę budulcową lub dają nam energię. Aby poznać i utrwalić w  jakich produktach znajduje się te składniki dzieci nauczono dodatkowo: wiersza „ Dla każdego coś zdrowego” S. Kraszewskiego oraz piosenkę „Piosenka  o niezdrowym jedzeniu”. Dzieci zgodziły się z wytycznymi: Unikamy słodyczy, fast-foodów. Zjadamy  różnorodne pożywienie bogate w białka, dobre cukry i tłuszcze oraz składniki mineralne i witaminy. Jemy  owoce i warzywa. Przeprowadzono turniej wiedzy, który wyłonił ekspertów do spraw dobrych i złych składników pożywienia. W związku  z powyższym podzielono dzieci- Ufoludki na 4 grupy. Każdej grupie rozdano zestaw trzech  liter A, B i C. Odczytywano pytania na głos oraz podano  grupom czas na zastanowienie. Następnie każda grupa wskazywała prawidłową odpowiedź poprzez podniesienie odpowiedniej litery. Okazało się, że wszystkie grupy dzieci- Ufoludki, udzieliły taką sama liczbę prawidłowych odpowiedzi. ramach nagrody dzieci otrzymały pamiątkowe medale. Dużym zainteresowaniem cieszyły się eksperymenty takie jak: Czy rośliny piją wodę? Czy każda woda nadaje się do picia? Jak powstaje woda gazowana? Celem tych eksperymentów było przekazanie dzieciom wiedzy na temat znaczenia wody dla ludzi, zwierząt i roślin, Uświadomienie dzieciom jak ważne jest picie wody.

Kolejne zadanie realizowanego projektu polegało na wymyśleniu i przedstawieniu przez dzieci maskotki bądź portretu WODOLUBKA.  Wodolubek, jak sama nazwa podpowiada, to postać, co o zdrowie swoje dba i wodę pije co dnia. Przeprowadzono dwa zajęcia . Na jednym zajęciu dzieci rysowały portret Wodolubka i wypowiadały się na jego temat; „ Dlaczego tak wygląda” i „ Dlaczego pije wodę”. Wszystkie portrety Wodolubka zostały wyeksponowane na tablicy w szatni by mogli oglądać je inne dzieci i ich rodzice i w ten sposób zachęcić do picia wody. Na drugim zajęciu  dzieci według własnych pomysłów projektowały Wodolubka z balonów, sznurków, włóczki , kubków , słomek itp.

Piąte zadanie projektu to zadanie  dla rodziców. Celem tego zadania było  przekazanie rodzicom tej samej porcji wiedzy, którą zdobyły ich dzieci podczas realizacji zadań  w projekcie „Zdrowo jem, więcej wiem”. W związku z tym przygotowano materiały edukacyjne – ulotki -„Jak czytać etykiety? które rozdawano rodzicom podczas wybierania dziecka z przedszkola.

Szóste zadanie polegało na PROMOCJI PODJĘTYCH DZIAŁAŃ W PRZEDSZKOLU. W związku z powyższym przygotowano kolorowe litery z których dzieci utworzyły hasło „ Zdrowo jem więcej wiem” . Z wierszem, piosenką, ilustracjami i hasłem dzieci wędrowały po poszczególnych grupach dzieci i promowały  w ten sposób wiedzę na temat dobrych i złych składników pożywienia oraz picia wody .Wszystkie dzieci były zadowolone ze spotkania i zaciekawione przekazywanymi treściami z zakresu realizowanego projektu„ Zdrowo jem, więcej wiem”.

Szkoda tylko, że nie możemy zapoznać wszystkich z galerią zdjęć w liczbie 46 i 2 filmikami, które zrobiono podczas realizacji projektu i wraz z raportem przesłano do oceny do organizatora czyli Fundacji Banku Ochrony Środowiska .

Mamy nadzieję, że przekazane treści pozostaną na stałe w dzieciach. Dziękujemy również rodzicom za współpracę w realizacji w/w projektu, bowiem praca domowa zadawana dzieciom była rzetelnie wykonana przez dzieci i zwracana do przedszkola – a to duuuuuuża zasługa rodziców.


 

Znalezione obrazy dla zapytania: zawieszenie zajęć

Informujemy, że od 12 do 25 marca br. funkcjonowanie jednostek systemu oświaty zostaje czasowo ograniczone. Oznacza to, że w tym okresie przedszkola, szkoły i placówki oświatowe zarówno publiczne, jak i niepubliczne nie będą prowadziły zajęć dydaktyczno-wychowawczych. To decyzja Ministra Edukacji Narodowej wynikająca z konieczności zapobiegania rozprzestrzenianiu się koronawirusa.

Drodzy Rodzice! Darzymy Was ogromnym zaufaniem i wiemy, że doskonale potraficie bawić się z własnymi dziećmi, a także kreatywnie zorganizować im czas!  Możecie jednak skorzystać z naszych pomysłów. W tym trudnym dla wszystkich okresie nauczyciele naszego przedszkola będą pozostawali w stanie gotowości do pracy i prowadzili pracę zdalną - tj. wysyłali propozycję zajęć i zabaw dla rodziców zgodnie z przerabaną tematyką oraz  ciekawe linki do programów edukacyjnych poprzez platformę iprzedszkole. Prosimy codziennie sprawdzać informacje w zakładce Panel Rodzica -Tablica ogłoszeń. 


 

9 marca odbył się VII Międzyprzedszkolny Konkurs Układania Puzzli pod hasłem „W całość mnie złóż i już” którego organizatorem jest Publiczne Przedszkole Nr 2. Do konkursu zostało zaproszonych 12 dzieci z trzech publicznych przedszkoli z terenu miasta i gminy Sędziszów Młp. Konkurs przeznaczony był dla dzieci w trzech kategoriach wiekowych: czterolatki, pięciolatki, sześciolatki i składał się z dwóch etapów. W każdym z nich dzieci układały puzzle na czas. Celem spotkania była popularyzacja układania puzzli jako ciekawej formy spędzania czasu wolnego przez dzieci, rozwijanie spostrzegawczości, koncentracji i cierpliwości a przede wszystkim wiary we własne możliwości. Wszyscy uczestnicy konkursu dzielnie walczyli układając puzzle, a w przerwach pomiędzy poszczególnymi etapami kolorowały mandale oraz degustowały owoce i słodkości. Na koniec odbyło się ogłoszenie wyników. Wszystkie dzieci otrzymały pamiątkowe dyplomy i nagrody rzeczowe. Dziękujemy dzieciom za udział w konkursie, rodzicom za przybycie i serdecznie zachęcamy do edycji w kolejnych latach.

Dobrą okazją do propagowania czytelnictwa wśród najmłodszych jest oczywiście wizyta w bibliotece, dlatego też dzieci z grupy VI 9 marca postanowiły ją odwiedzić w pobliskiej SZzkole Podstawowej nr 3 w Sędziszowie Małopolskim. Dla wielu przedszkolaków, była to pierwsza wizyta. Dzieci przybyły do biblioteki szkolnej, aby uczestniczyć w zajęciach związanych z książką i biblioteką, poszerzyć swoją wiedzę o pracy w tym miejscu oraz rozbudzić własne zainteresowania czytelnicze. Zajęcia przeprowadziła pracująca w bibliotece pani Urszula Więcek, która w ciekawy i przystępny sposób opowiadała o bibliotece oraz o zbiorach znajdujących się na półkach. Dzieci zostały zapoznane ze sposobem wypożyczania książek i korzystania z księgozbioru dostępnego w bibliotece. Dowiedziały się również jaka książka ma najmniej kartek a jaka najwięcej , jaka jest liczba wszystkich książek i jak należy zachowywać się w bibliotece.  Naszym przedszkolakom bardzo spodobały się kolorowe i bogato ilustrowane książki, dlatego też z wielką uwagą wysłuchały fragmentu jednej z nich „Ciekawe co będzie jutro?” R. Piątkowskiej .Na zakończenie spotkania każde dziecko otrzymało na pamiątkę spotkania kolorową zakładkę. Serdecznie dziękujemy Pani Urszuli Więcek za przekazanie dzieciom cennej wiedzy i rozbudzenie potrzeby czytania oraz poznawania nowych bohaterów książkowych. Mamy nadzieję, że niedługo znów ją odwiedzą, ale już jako uczniowie szkoły.


 

5 marca po raz kolejny dzieci z grupy VI gościły rodzica, który zechciał opowiedzieć o swoim zawodzie ramach preorientacji zawodowej . Tym razem była to mama Michała pani dr Anna Stawarz –nauczyciel historii i geografii pracujący w Zespole Szkół Technicznych im. prof. Karola Olszewskiego w Sędziszowie Małopolskim oraz nauczyciel akademicki pracujący w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania - WSIiZ w Rzeszowie. Na początku spotkania pani Ania powiedziała dzieciom, że aby zostać nauczycielem trzeba się dużo i długo uczyć, że zawód nauczyciela to bardzo odpowiedzialny zawód, gdyż podejmuje się on edukacji dużej liczby dzieci i młodzieży i musi to robić zgodnie z ustalonymi przez ministerstwo wytycznymi oraz podstawami programowymi. Zawód nauczyciela wiąże się też z ciągłym używaniem głosu, z przekazaniem materiału z danego przedmiotu w taki sposób, by był on zrozumiały dla każdego ucznia. Musi więc on wykazać się ogromną cierpliwością, konsekwencją. Ponadto obowiązkiem nauczyciela jest ciągłe kontrolowanie postępów swoich podopiecznych w nauce. Następnie pani Ania pokazała dzieciom dziennik lekcyjny, w którym nauczyciele dawniej wpisywali tematy lekcji, oceny i obecność uczniów. Obecnie obowiązuje dziennik elektroniczny. Dużym zainteresowanie dzieci cieszyły się podręczniki oraz karty pracy dla uczniów z historii i geografii, a także globus indukcyjny, na którym dzieci mogły kolorową kreda rysować kontynenty i oceany. Na koniec dzieci poprosiły panią Anię o przeczytanie fragmentu ich obecnie ulubionej książki czyli „ Magicznego drzewa” oraz podziękowały piosenką za przybliżenie specyfiki wykonywanego przez siebie zawodu oraz ścieżki edukacyjnej, która prowadzi do jego wykonywania.


 

 

W związku z pojawiającymi się w niektórych krajach przypadkami zachorowań na koronawirusa nasze przedszkole działa zgodnie z Rekomendacjami Ministra Edukacji Narodowej dla dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych.
W grupach prowadzone są pogadanki z dziećmi w zakresie profilaktyki zdrowotnej na temat przestrzegania podstawowych zasad higieny, w tym np. częstego mycia rąk z użyciem ciepłej wody i mydła oraz ochrony podczas kaszlu i kichania wg instrukcji dotyczącej mycia rąk http://gis.gov.pl/wp-content/uploads/2020/02/rece.png oraz innych zasad dotyczących higieny osobistej;

Apelujemy do rodziców, by nie posyłali przeziębionych i chorych dzieci do przedszkola. Jeżeli dziecko wróciło z terenów występowania koronawirusa i ma objawy grypopodobne, należy bezzwłocznie powiadomić najbliższą stację sanitarno-epidemiologiczną, zgłosić się do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego. Jeśli dziecko nie miało kontaktu z osobą chorą, nie ma powodu do obaw.

W przypadku nieprzewidzianego zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły rodzicom należy się zasiłek opiekuńczy (art. 32 ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 25 czerwca 1999 o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby lub macierzyństwa, Dz.U. 2017, poz. 1368);

Należy sprawdzać na bieżąco komunikaty publikowane na stronach Głównego Inspektoratu Sanitarnego Zalecenia Głównego Inspektora Sanitarnego i Ministerstwa Zdrowia.

Kontakt do najbliższej stacji sanitarno-epidemiologicznej
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Ropczycach
ul. Mickiewicza 57
39-100 Ropczyce
tel. (17) 22 18 321
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
telefon alarmowy: 608 624 596
Godziny pracy: Poniedziałek - Piątek w godzinach 7:30 - 15:05

WAŻNE! Działa infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia 800 190 590, gdzie można uzyskać informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia nowym koronawirusem

Informacja Głównego Inspektora Sanitarnego
dla dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych
w związku z potencjalnym ryzykiem zakażenia koronawirusem

Instrukcja jak poprawnie i skutecznie myć ręce znajduje się poniżej: